tisdag 19 februari 2008

Huset!

Hej igen!
Hittade ett gammalt kort när jag städade i en låda igår. Måste bara få visa dig det...


Det är vårat hus! Kortet borde va från 1910 nångång, för det året står i papperen på huset som byggår. Härbret som står framför finns inte kvar, kan ha vart nåt som stod på tomten innan. Visst är det ett härligt kort? Snickarna har hatt och en av dem har vit skjorta och väst...Andra tider. Beklagar kvalitén på bilden, tagit ett kort på kortet så att säga... Det va allt för ida. Ha en bra dag. Kram från mig!

3 kommentarer:

Tvert-om-tanten sa...

HEI!
Så heldig du er som har et bilde fra da huset ditt ble satt opp! Det skulle jeg ønske jeg også hadde hatt av vårt hus, eller iallfall av huset før det ble ombygd rundt 1959/60.
Er inne på bloggen din for første gang nå, og jeg syns du har et vakkert hjem :-)

Klem Lena

sommar-rummet sa...

Hej Lena! Tack så mycket. Eftersom det är en släktgård på min fars sida så har jag tillgång till några gamla kort. Kul att du kika in hos mig. Ska ta mig en titt in hos dig oxå. Kram

Solsjö - Under en vind sa...

Vad kul att ha kvar den här bilden som minne!!!

Ha en bra dag! Kram!