söndag 14 september 2008

Höst på riktigt!

HEJ på er alla goa människor! Så intressant att läsa alla era råd ang sommar-rummets vinterdvala eller ej. Tack alla! Har bestämt mig för att det får bli kvar som det är... Anledningen till bloggnamnet är ju av den enkla anledningen att när jag målade och fixade till i det rum i vår lada som är ett gammalt mat förråd, (antar att den varit till det för vi har alltid kallat det för "matboden") så blev det att jag kallade det för sommar-rummet och när jag blev med blogg så bara föll det sig helt naturligt att den skulle heta så. Så så får det bli... Det är ju där jag har haft min loppis, om du vill kika in får du kolla HÄR.
Men nu till nått helt annat... Nämligen HÖST !!! Nu är det på riktigt, alltså hösten... Nu vill man bara få in allt som ska in för vinterförvaring och fram med tjocka tröjor och vantar, för nu går det fort... Så här ser det ut utanför dörren just nu, kanske svårt att se men har några murgrönor, gröna äpplen, kottar från humlen och ett ljus i en järngryta...
Planteringsbänken i höstskrud...

Lite tallris i hinkar gör sig bra till all sten och zink...
Uta på glasverandan har jag bara lagt lite kvistar med nypon, enkelt och vackert...
En bonad som får dekorera stolen, för att matcha det orangeröda i nyponen...
Med dom bilderna vill jag önska er alla en fortsatt bra sönda kväll och ha det så gott nästa vecka! Va rädda om varann! KRAMAR från mig!



15 kommentarer:

Anonym sa...

Det ser underbart ut, så mysigt du har gjort det nu inför hösten :)

Kram!

Vardagens guldkorn sa...

Va fint du höstpyntat. Ja det är nog dax att inse nu att hösten är här (det börjar bli kallt å vara barfota i skorna men jag har envisats fram till nu) Å då hjälper det ju att "boa" in sig med ljus och blommor.
Linda

Margareta sa...

Inspirerande!
Kram

Annika sa...

Å du har dekorerat såå vackert inför hösten... det ser så mysigt ut.... gillade grytan där med äpple o så... ja det får nog bli ett ryck imorrn med lite höstgrejs.... Kram Annika

Eva Linnea sa...

Det blir jättebra att även ha ett sommar-rum på vintern! Man längtar & förbereder sig ju för sommaren året om, tycker jag. Jättefint höstpynt du har gjort! Kram EL

Mia sa...

Härligt höstpynt du har ordnat. Det ser så mysigt ut.
Är det OK om jag länkar till dig?
Kram Mia

Viveka i Bläckhornet sa...

Det går jätte fort när hösten har gjort sitt intrång.Och kylan...man är inte riktigt beredd.Du har iallafall fått till det jätte mysigt. Kram Viveka

Viola sa...

Hejsan ja nu fick man ju en bakgrund till bloggnamnet, helt underbara höstbilder du visar, så vackra, ha en bra kväll, kram VIOLAN

Margareta sa...

Vad fin ingressbilden är. Riktig mysig höststämning i sommar-rummet.
Kram Margareta

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka mysiga bilder...nu är hösten här......

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Dorthe sa...

Rigtige fine høst billeder..
Det ser bare rigtigt hyggeligt ud.
God uge.
Dorthe

Millygarden sa...

Höstigt och fint du gjort!
Gillar myskvällarna med tända ljus!

Ha en fortsatt bra vecka!
Kram Marina

Elzie sa...

Vad mysigt du har gjort det. Ja, nu känns det verkligen som höst. Bara +9 grader mitt på dan. Brrr!!!
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Gårdsromantik sa...

Så underbart höstlikt!

Kram Maud

Frida sa...

Ääälskar hösten!