fredag 7 mars 2008

"Toalettbesök"

Halloj!!! Är det nån som behöver gå på toa??? Annars får ni följa med in där ofrivilligt om ni läser min blogg just nu, fniss... Tänkte att du skulle få kika in där, inte för att det är nåt att visa, men är bra att ha ett antal gånger per dygn...
Vi har nyss bytt belysning inne här. Maken som är elektriker (nu fick ni veta det oxå) har på eget initiativ beställt hem spottar och satt i taket. Det blev kanon... Sen beställde vi en stor spegel som täckte hela väggen vid tvättstället och bytte även lampor där( Ikea)
Det känns som om hela rummet blev större
Jag tycker ju att det är så vackert med fönster" inne" som fler av er bloggare har, sen för nån dag sen då jag stod här inne och borstade tänderna och såg mig omkring fick jag ju se det, fönstret... Har inte ens tänkt på det, jag har ju ett,fast utsikten är bara tak... Tala om hemmablind...
Här är dörren in till våran bastu (ser att balen med toapapper syns på bilden, vi brukar förvara den där inne) skulle så gärna vilja måla den vit, men har inte lyckats övertala maken än. Spröjsen är bara utanpåliggande och han är rädd att färgen ska rinna bakom glaset och bli synligt på andra sidan där det inte sitter några spröjs, vi får se längre fram hur vi löser det.

Den här hyllan har du sett förut. Den lilla runda spegeln är verkligen ett fynd, maken fick den runda ramen gratis på ett ställe, jag va framme med burken ni vet och sen satte han bara i en spegel. Blir nästan som ett litet fönster... Som du säkert sett har vi blandat med kakel och pärlspont på väggarna. Tyvärr satte vi dit en bård i kaklet som går i terrakotta. Är det nån som vet om man kan göra nåt åt det. Har funderat på om det går att ta bort och byta till en i vitt. Men är rädd för att kaklet runt omkring ska spricka. Kom gärna med tips, tack! Det va allt för idag. Ha en bra helg och va rädd om varann. Kram från mig!

13 kommentarer:

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hej! Hittade hit först nu, vad fint du har det!! Gillar dörren med det lilla fönstret. Och så ljust och härligt, gillar verkligen vitt :) Ha en skön helg! Kram Kerstin

ängeln i vitt sa...

Men jösses vilken toa. Gillar allt jag ser. Fråga i färghandeln om färg till kakel. Har en kompis som målade sitt kakel i köket, blev himla bra.

Ha det gott
Kram Carina

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hellojs...tack för fin kommentar!!!

Så finmtoa du har!!! Mysig...vilken jättevacker bastudörr!!!!!

Kakel...vet att svärfar gjort så.. Han är byggare,bara lossat på vissa kakelplattor o bytt ut till annat..så det går. Det är nog ingen fara bara man är försiktig.

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

men glömde ju...kram o ha en trevlig helg med!!kram MiLLAN

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Gillar skarpt dörren med fönstret.
Bastu dörren var så annorlunda mot dom jag har sett och jätte snygg.
Ha en trevlig helg....
Mvh irene

Solsjö - Under en vind sa...

Vilken fin taolett! Gillar verkligen fönstret och dörren in till bastun!

Ha en skön helg, kram!

White Season sa...

Du har ju en jätte fin toa, kul att vi körde samma tema idag :-) Mysigt och dekorativt verkligen. Kramar och trevlig helg, Malin

MiaMaria sa...

Hej!
Och tack för besöket!

Vilken härlig toa ni har och jag ser att du ockå gillar det vita....
Ska kika lite mera på ditt hem ser så vackert ut.....

HA´det så gott!

Mamma C sa...

Det var en riktig fin toa du har. Gillar bastudörren, sådan har inte jag:-(
Trevlig helg
Mamma C

Marie sa...

Vilken fin toalett ni har! Jättevacker bastudörr och fönstret var ju superfint!

Trevlig helg!
Kram Marie

IKT i min vardag sa...

Mysig toalett du har! Blev lite "åksjuk" när jag scrollade ner och en bild var tagen på sniskan ;-)...

Trevlig helg!
Kram Linda

japp sa...

Heeij..jag tog en liten koll in på er finfina toa..jättemysigt verkar ni ha de.. superfina bilder..
Hoppas du får din guube att måla dörren..skulle bli snyggt.. hoppas de inte rinner emellan spröjsen bara..
Kanske du kan föra in ett papper som är lika bred som fönstret, in under spröjsen medan du målar, åsså lagomt upp så de även täcker så inte penseln tar glaset.. så tar ju pappret emot färgen å inte glaset.. Hoppas ni löser det..kram å hit kommer jag gärna in å kikar igen..tack för toabesöket..hihi. Kram Helén i Piteå.

Anonym sa...

Snyggaste bastudörr jag nånsin sett!

Runda spegeln - fin idé!

Det GÅR att måla på kakel med speciell kakelfärg...

kram :)